Saturday, March 6, 2010

Cakap 'Siang' pandang-pandang!!

Terkejut saya bila mendengar kata-kata seorang pemimpin pembangkang yang datang ke KK baru-baru ni.Konon hendak menyambut Tahun Baru Cina tapi sempat juga dia menyuntik 'racun' politiknya di sini.
Apa katanya tu? Orang Kadazan-Dusun-Murut-(KDM) adalah 'the biggest loser' di negeri ini. Excuse me!! Cakap baik-baik sikit ya,macamlah kau tu expert sangat tentang kehidupan kami di sini! Berapa lama engkau tinggal di negeri ni hingga begitu 'arif' hal ehwal di sini?

Bagaimana jika ada pemimpin dari sebelah sini datang ke Pulau Pinang dan cakap yang orang Melayu ketika ini adalah 'the biggest loser'?Do you like it?Saya ni bukan dari suku KDM,tapi sebagai warga negeri ini ingin menjelaskan bahawa semua suku kaum di sini mendapat bahagian yang sama rata dalam semua aspek pembangunan. Malah,ibu kepada Ketua Menteri Sabah juga berketurunan dusun.
So, kalau datang ke tempat orang tu,adab sopan kena jaga.Jangan cakap yang bukan-bukan. Mulut jangan celupar. Saya ni sebenarnya malas bercakap pasal politik. Tapi mengingatkan perangai dia ni yang keterlaluan eiii..bikin panas!

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home