Monday, February 8, 2010

Kisah seorang kapten yang terlanjur

Kesian jugak aku dengan nasib 'soldier' kita seorang ni,John Terry. Dia dilucutkan dari jawatan kapten pasukan England, gara-gara mengadakan hubungan sulit dengan 'ex' si Wayne Bridge yang juga rakan sepasukan.
"Saya terpaksa melucutkannya demi kepentingan pasukan.."kata Capello,pengurus team England. 'Coach' ni memang tegas orangnya dan 'expect' moral yang tinggi daripada pemain-pemainnya..apa tidaknya bukan calang-calang pasukan yang dipimpin.

John Terry yang juga kapten Chelsea pernah berkata;"Sekiranya ada peluang 1% untuk menjadi ketua pasukan Piala Dunia, saya akan berjuang habis-habisan untuk mendapatkannya." So now, bagaimana??

John Terry dikatakan 'bercouple' dengan Vanessa Perroncel,33, seorang model 'underwear' yang mempunyai seorang anak lelaki dengan Bridge. Hubungan sulit tu mula diketahui umum selepas high court di sana menarik balik 'injunction' melarang perhubungan tersebut daripada dilaporkan oleh media massa.

Pada 2002,' soldier' ni pernah didakwa atas kesalahan bergaduh dalam satu insiden di sebuah pub. Akibatnya , dia terlepas peluang ke Piala Dunia bersama team England.

Dan sebelum itu, pada 2001, dia pernah dipotong gaji 2 minggu gara-gara mengejek pelancong Amerika di sebuah hotel di Heathrow. Itu mabuk punya pasal jugak...

Tempatnya sebagai ketua pasukan England akan digantikan oleh Rio Ferdinand. Rio Ferdinand?
Bukankah dia pernah digantung selama 8 bulan pada 2004 kerana 'escape' ujian dadah.

Capello nampaknya memikul tugas berat menjaga 'soldier-soldier'nya...

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home