Saturday, February 20, 2010

8 hari hidup dengan hanya biskut & air hujan


Bayangkan anda terpaksa hidup dengan hanya memakan biskut dan air hujan selama 8 hari.Begitulah yang terjadi ke atas 11 orang 'soldiers' ni.Mereka adalah krew sebuah tugboat bernama TB Asta dari Singapura.
Dalam perjalanan ke Kemboja untuk mengambil pasir,mereka telah diserang lanun 3 batu nautika dari Pulau Tioman pada 6 Februari lepas.
Lanun-lanun seramai 7 orang itu yang bersenjatakan parang dan rifles telah mengambil jam,handphone,laptop dan sebagainya.Mujur biskut mereka tidak diambil!!!!
"Kami terpaksa potong biskut tu kecil-kecil lalu dimakan sedikit-sedikit...bila bekalan air habis,kami berdoa agar hujan lebat turun,tidak lama kemudian hujan pun turun...,"jelas kapten kapal,Hardin Usaman.

Akhirnya,setelah beberapa hari hanyut di laut lepas mereka dapat diselamatkan berhampiran Pulau Layang-Layang.Dapat dibayangkan kelegaan diwajah 'soldier-soldier' ni,apa tidaknya,breakfast biskut,lunch biskut,dinner pun biskut.
Ada yang trauma lepas ni bila dengar perkataan biskut.Jangan ada yang cuba-cuba menghidang biskut kepada mereka selepas ini...pantang!!

2 comments:

  1. haha nanti turun temurun kata
    "pantan keturunan aku makan biskut untuk lunch!"

    http://syafiq.net

    ReplyDelete
  2. komen d atas sgt lawak..hahaha :P tp kesian jga tu drg...

    ReplyDelete

Newer Post Older Post Home