Friday, February 12, 2010

Blogging For Dummies 3

Hari ni aku mau cerita pasal kawan aku ni..dia dengar aku bikin blog,
dia pun nak jugak,so merayu-rayulah dia minta tolong aku 'create'kan blognya. Mula-mula tu aku jual mahallah konon..setelah dia merengek-rengek akhirnya aku kalah jua..lemahnya aku..

So,untuk dibuat cerita menolonglah aku ni..cewah!macamlah aku 'champin'..'this is the case of dumb and dumber'.."first u kena register dalam blogspot..",arahan pertama aku beri..
'...ok,now register pulak dengan gengblogger.."dia terus menurut perintah tanpa banyak soal.
Akhirnya dia berjaya juga dia menjadi blogger..kembang terus hidungnya yang tak seberapa mancung itu.

"so, lepas tu mau cerita apa?"soalnya pulak. "Pandai-pandailah mengarang,"jawabku pendek.
Fikir-fikir punya fikir akhirnya dia bercerita tentang latest movie 'Avatar'.Katanya membosankan.

"Semalam aku pergi tengok Avatar. Balik -balik wife aku ajak..Katanya ada kawan yang menonton sampai dua tiga kali.Dalam hati aku fikir mesti movie ni siok,,kalau 'boring' takkan orang menonton berulang-ulang..

Balik dari outstation,sampai saja di depan rumah 'Avatar'lah dimulutnya..
Jam 7malam dapur sudah berasap ,pasal nak tengok Avatar.Kalau tidak alamat jam 8 atau 9lah dapur tu beroperasi...."

Begitulah mukadimah blog kawan tu,..senyum jugak aku dibuatnya.."kenapa tak minat Avatar?"tanyaku.

"Aku tak suka tengok filem di mana manusia bercampur kartun..and then muka lain macam jak,"

Oh, I see...macam tu ceritanya.."ok , kalau gitu..tekan publish post.."
"ok,done", dia terus menekan si tikus.

Jangan lupa 'ping blog saya' dalam gengblogger, saya mengingatkannya..

Selang beberapa ketika..."eh kenapa tiada 'ping blog saya'..?"

Ahh!saya pun tak tahu...he..he...

2 comments:

Newer Post Older Post Home