Thursday, July 7, 2011

Demonstrasi di KK?


Kira-kira jam 12 tengah hari tadi, dalam perjalanan balik ke ofis, hand phone tiba-tiba menyanyi.
Oh, rakan sepejabat menghantar mesej rupanya.
Mesej yang diterima buat aku terhenti seketika. Kereta di belakang terpaksa membunyikan hon agar aku bergerak semula. Kejap lah!!

"Jangan lalu dekat Tanjung Lipat, ada demonstrasi" mesej itu berbunyi. Demonstrasi?? mana mungkin..hati kecil ini merungut. "be careful" mesejnya yang berikut.
Kejap, seorang kawan menelefon, katanya ada tunjuk perasaan di KK. Masa tu aku di sekitar Luyang.

"Siapa yang buat?".

"Entah'. jawabnya selamba.."siap main kejar-kejar lagi.Yang hairannya polis tu ketawa-ketawa sambil mengejar penunjuk perasaan tu." tambahnya lagi.

Bila tiba dekat kawasan Karamunsing, kenderaan mula sesak. Ish! kacau betullah...aku melepaskan geram. Terpaksa aku buat U-Turn balik ke Luyang untuk mengelakkan kesesakan.

Dua jam lepas tu ada kawan bagi tahu yang demonstrasi tadi rupa-rupanya latihan yang dijalankan oleh pihak polis. Ada pula kawan yang siap upload gambar di wall FBnya(boleh lihat di sini-lokasi dihadapan pintuk masuk Suria Sabah)

Fuh!lega rasanya bila mendengar peristiwa tu cuma latihan pihak keselamatan.Kalau betul-betul demontrasi huru-hara KK jadinya. Seingat saya demonstrasi besar-besaran kali terakhir berlaku pada lewat 80an dahulu, sehingga memaksa pihak berkuasa melaksanakan perintah berkurung.

Harap ianya tidak berulang lagi kerana ia lebih membawa kesusahan kepada orang ramai untuk menjalankan aktiviti harian.

No comments:

Post a Comment

Older Post Home